Dag 14: Van Bishop, rond de Sierra Nevada, naar Yosemite

31 mei 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Hi everybody,

Vandaag stond dus de lange rit naar Yosemite gepland.. we zijn in totaal 9uur onderweg geweest. Eigenlijk viel deze rit nog wel mee, onderweg veel mooie natuur gezien! Het was wel heel wat plannen om de beste weg te vinden (die open is) zonder de GPS.

In tegenstelling tot gisteren (-880meter en 46°C in de woestijn) reden we vandaag op 2800 meter hoogte met een temperatuur van 6°C door de sneeuw. Wat een contrast op nog geen 24uur verschil, dat kan enkel in de VS.

Toen we nog maar een 10tal kilometer Yosemite NP binnen waren gereden kregen we al meteen een fantastische ervaring.. rechts langs de weg, 100 meter verder in een weide zag Wouter een bruine beer lopen!! We zijn meteen gestopt en we hebben met ons fototoestel enkele fototjes van het dier kunnen maken!

Ook kwamen we in het park al de indrukwekkende bridalveil Waterval tegen.

Eens aangekomen in het hotel was tijd voor een welverdiende pizza!
Daarna hebben we onze plannen voor morgen voorbereid.. Yosemite zou het mooiste en drukste park van de VS zijn en we willen ons geen tweede keer laten vangen door de drukte. Ons lunchpakket voor morgen is klaar en de wekker staat op 6u30!

Slaapwell xXx

1. Dorien L: