Dag 13: via Death Valley naar Bishop.

30 mei 2017 - Bishop, California, Verenigde Staten

Hallokes!

Deze ochtend hebben we 'The fabulous Las Vegas' achter ons gelaten en zijn we vertrokken voor een rit van 500km naar Bishop. Dit dorpje stelt op zich niets voor, het is enkel een tussenstop om morgen verder te rijden naar Yosemite NP. Maar onderweg zijn we wel door Death Valley gereden!

Na enkele serieuze bergpassen over te rijden kwamen we uit op de gigantische levenloze zoutvlakte van Death Valley.. dat zijn naam heeft gekregen naar de weinige overlevers die tijdens de goudrush met paard en kar door deze vallei trokken. Tijdens het afdalen in de vallei zagen we de buitentemperatuur al sterk stijgen.. maar eens aangekomen aan 'Bad Water Basin' stond het kwik op 46°C !! Deze plaats is centraal gelegen in de vallei op een hoogte van -880 meter, het laagste punt van het Westelijk halfrond.
Toen we de autodeur daar open deden voelde het net hetzelfde aan alsof je de oven opendoet en die warme lucht in je gezicht krijgt.. speciale ervaring. Na het maken van enkele foto's brak het zweet al meteen uit en zijn we snel terug in de auto gesprongen.

Momenteel zitten we met het gevreesde probleem dat de 'Tioga Pas' gesloten is door teveel sneeuw.. dit is de bergpas tussen Bishop en Yosemite. Dit houdt in dat we morgen volledig rond, en niet door de Sierra Nevada moeten rijden.. wat dus 8uur rijden wordt in plaats van 3u. Een kleine tegenvaller dus, maar niet getreurd, vroeg bedje in en morgen maken we er het beste van! Al geluk dat we vandaag een goede country radio zender gevonden hebben :-P

Morgen dus waarschijnlijk een vrij kort verslag van deze autorit.

GROETJES XxXx

1. Moeke:
    31 mei 2017
    46 gr...pff...dat is bijna 20 gr meer dan bij ons hier in rhodos.
    Spijtig van de Tioga Pas maar d'r zijn ergere dingen int leven. Dus rouler ! Wees voorzichtig. Xxx