Dag 15: Yosemite NP

1 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Goeiemorgen België,

Zoals gepland stonden we vandaag om 8.30 uur aan de voet van de Yosemite Fall. Het is de hoogste waterval van de VS. De waterval bestaat uit twee delen: de lower en de upper. Om de upper fall te bewonderen, hebben we een wandeling van +- 6km omhoog gemaakt. Eenmaal daar, leek het alsof het regende, door de nevel van de waterval en hoorden we precies donderslagen, wat eigenlijk het vallen van het water op de rotsen was. Prachtig!

Ook de rest van de dag hebben we nog in het park doorgebracht: gepicknickt in de vallei, nog meer gewandeld en met de auto naar Glacier Point gereden voor een van de mooiste uitzichten op het park: the Half Dome, de watervallen en El Capitan. Op die laatste rots hebben we enkele mannen gezien die zich aan de klim waagden. Je hebt die rots en de beklimming ervan misschien al gezien op een van de afleveringen van reizen Waes. Wel, in het echt is die berg NOG hoger! De klimmers lijken vanop de grond wel mieren!

Nu zijn we weer in het hotel en klaar om onze ogen toe te doen, het was echt een vermoeiende dag!

PS. Vandaag helaas geen beer gezien ..

Lieve groetjes, Wouter & Dorien

1. Moeke:
    2 juni 2017
    Oh mannekes toch, wat een mooie natuur hebben jullie al gezien! Hopelijk heb je hier nog wa meer foto's van. Dan kunnen wij er ook van genieten...
    Grtjs. Xxx
  2. Sophie Adriaens: