Dag 3: Palm Springs

20 mei 2017 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Hallo hallo! Deze ochtend hebben we al wat langer kunnen slapen, de jetlag is bijna uitgewerkt! Na een ontbijtje in de Starbucks in Hollywood zijn we de auto ingestapt voor een rit van 2 uur richting Palm Springs. Deze oase stad in de woestijn zou het favorite vakantieoord zijn voor vele LA'ers. Nog vlak voor vertrek gaf de receptioniste mee dat het zeer warm zou kunnen zijn in Palm Springs. En jawel hoor, 35 °C bij onze aankomst op de middag!! Nog even naar de 'Mall' geweest voor wat vers fruit en een broodje en daarna zijn we languit aan het zwembad gaan liggen! BAKKEN! Langer dan een halfuur in de zon zonder afkoelen was niet mogelijk.. Gelukkig zijn alle zwembaden en openbare plaatsen uitgerust met water vernevelaars, om de mensen toch wat verkoeling te bieden.
Wanneer de felste hitte voorbij was zijn we naar de Palm Springs Aerial Tramway gegaan, dit is de langste roterende kabelbaan ter wereld die ons in gondel naar de top van Mount San Jacinto bracht. Een stijging van 2600meter in 10 minuten! Dorien met hoogtevrees in zo'n gondel heeft grappige beelden opgebracht! :D En op de top wachtte ons een adembenemend uitzicht over de palm springs vallei!
Toen we terug veilig beneden waren zijn we gaan uit eten in het zeer gezellige centrum van Palm Springs! Een echte aanrader (moest het niet zo ver van thuis zijn).
Nu de plannen voor morgen nog even bekijken, een rit naar Scotsdale (Phoenix) waar het een 38°C zou worden, en dan ons bedje in!
PS: het verkeer is hier wel wat chaos, links en rechts inhalen mag hier precies allebei.
Tot morgen! Xx

1. Moeke:
    22 mei 2017
    Amai de moeite die kabelbaan! En...inkopen doen int buitenland is altijd fijn hè. Veel en lekker fruit precies. Koop genoeg water !
    Geniet van elk moment en van mekaar xxx