Dag 11: Zion National Park

28 mei 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

De 11de dag zit erop.. Rond de middag zijn we aangekomen in Springdale, een klein stadje net buiten Zion National Park. Het hotel heeft 4 sterren en is dus dik in orde!

Morgen (lees: maandag 29 mei) is het Memorial Day in Amerika. Een dag waarop alle Amerikanen hun gesneuvelde soldaten herdenken en een dagje vrij krijgen. Ook een lang weekend voor hen dus! Spijtig genoeg lijkt het alsof alle Amerikanen daarom besloten om Zion National Park te bezoeken. De wandeling die we graag wouden doen, lag aan het uiteinde van het park, waarvoor we de shuttlebus nodig hadden (eigen wagen in het park mag hier niet). De wachtrij voor de shuttlebus was - zonder overdrijven - honderden meters lang met een wachttijd van 2 uur...

Gelukkig konden we op Wouter zijn gezond Vlaams boerenverstand rekenen! We wandelden naar halte 2 (kwartiertje) en mochten daar op de shuttle stappen. Problem solved! We hebben de wandeling uiteindelijk gemaakt, en hij was ook heel mooi, maar de drukte in het park was niet zo fijn! Een foto van de wandeling zelf hebben we niet, omdat het gewoon niet mogelijk was om er eentje te maken zonder dat er 50 andere toeristen op stonden.

Na de wandeling zijn we meteen in het zwembad gedoken en gaan eten. Toen we ons glaasje rosé bestelden, hebben we wel onze ID moeten tonen omwille van de Utah State Law. Blijkbaar zien we er nog jong uit om over 4 jaar 30 te zijn :')

That's all folks!

Morgen Las Vegas (shoppen shoppen shoppen) !!!