Dag 8: Moab

25 mei 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag allemaal!

Vandaag zijn we sportief geweest: +- 15km gewandeld in twee nationale parken (Arches en Canyonlands) vlakbij Moab. Je moet er immers iets voor over hebben om de mooiste uitzichten te krijgen!

In Arches zijn we naar de Delicate Arch gewandeld. Het symbool van de staat Utah (ook te zien op de nummerplaten van Utah). Het was een steile lange wandeling, maar zeker de moeite waard! Het is de meest indrukwekkende boog van de VS.

In Canyonlands zijn we naar de rand van 'the island in the sky' gewandeld. Het leek wel het kleine broertje van de Grand Canyon. Het zicht was adembenemend, de hoogte ook :). Maar dat zie je zo meteen op het filmpje!

Tegen de avond waren we terug in Moab, waar we een eerste souveniertje gekocht hebben, een dromenvanger gemaakt door de navajo Indianen.

PS. Geen paniek als je op de foto's geen verlovingsring meer ziet, die hebben we voor alle veiligheid vandaag in het hotel gelaten ;)

PS2. Vandaag stonden we in de rij achter een groepje chinezen om een foto te nemen van de Delicate Arch. Waar alle andere toeristen vlot een foto maakten, hebben zij een hele fotoshoot gehouden! Modellen waren er niks tegen.. Benen in de lucht zwieren, springen, sjaaltjes laten wapperen, ongelofelijk. Bij het wandelen door het park ervaren ze precies wel doodsangsten door de hoogte :')

Groetjes xxx