Dag 10: Bryce

27 mei 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Wat een dag!!

Deze ochtend werden we om half 9 aan de receptie verwacht voor onze horseback ride! Van de receptie werden we samen met een ander koppel in een busje naar de voet van Red Canyon gebracht waar enkele prachtige paarden op ons stonden te wachten. Dorien mocht plaatsnemen op 'Tux' en Wouter kreeg 'Jeronimo'. Wat er toen volgde was een adembenemende en rustgevende wandeling van een 3tal uurtjes door Red Canyon. Onderweg hebben we zelfs wat afgedwaald vee voor ons opgedreven!

Namiddag zijn we met de auto door het druk bezochte Bryce Canyon NP gereden met als beloning weer enkele mooie uitzichten van een uniek landschap.

Voor het avondeten hebben we toch eens een uurtje platte rust ingelast​. Zo fantastisch als deze reis is, zo vermoeiend is ze ook.

Na het avondeten begon de Rodeo in de lokale rodeo arena. Volgens de Amerikaanse traditie begon dit met het Amerikaanse volkslied, ruiters te paard met de Amerikaanse vlag en een tribune vol met Amerikanen met het hand op het hart.
De rodeo zelf was zo spectaculair als we het verwacht hadden: cowboys die 8 seconden op losgeslagen paarden en stieren moeten blijven zitten, voor het snelst kalfjes vangen met de lasso, voor het snelst parcours afleggen te paard en zelfs kinderen (4jaar oud) die rodeo rijden op schapen en kalfjes.
Een cowboy die van zijn stier geslingerd werd en roerloos afgevoerd werd naar het ziekenhuis was dan ook 'part of the game'.

Nogmaals: Wat een dag!!
Eentje om nooit te vergeten.

Morgen trekken we naar Zion NP.

Groetjes xx

1. Moeke:
    28 mei 2017
    Wat een prachtige foto's met de paarden. Net als in ne film! Jullie zullen nogal wat te vertellen hebben als jullie terug zijn. Zullen een heel weekend reserveren....
  2. Sophie Adriaens:
    28 mei 2017
    Amai wat een knappe foto's!! Jullie stralen met de paarden. Knap dat jullie zoiets op jullie agenda gezet hebben. Jullie reis ziet er inderdaad onvergetelijk uit!! Ben benieuwd om alle foto's te zien en verhalen te horen. Nog veel plezier daar xje